Publisert 04. november.2015 av

 

- Vi nordmenn er helt i verdenstoppen når det kommer til oppussing. Vi bruker 70 milliarder kroner på dette hvert år, og mellom 8 og 10 milliarder bruker vi på hytter og fritidsboliger. Da snakker vi bare om interiør og innredning, ikke selve byggingen av boligen, forklarer han., sier interiørekspert Halvor Bakke, programleder i det nye programmet «Eventyrlig oppussing».

 

Hyttedrømmen er noe som deles av svært mange, og over 100.000 nordmenn går med konkrete planer om å kjøpe et feriested i løpet av de neste tre årene.

 

Hver torsdag kveld viser Halvor Bakke og hans team hva de, med ganske enkle grep, kan gjøre for å fornye et utvalg av norske hytter.

 

Les flere saker på Botrends forside her. 

 

Få ny sofa med enkle grep

 

Artikkelen fortsetter under bildene. 

Full fart i fjellhyttemarkedet

Usikkerheten legger ingen demper på markedet.

BOLIG
Thomas, Halvor, Mikkel og Gustav er teamet som jobber i fjellheimen, til skogs og til sjøs i "Eventyrlig oppussing". FOTO: TV3

Stor forvandling

Forrige uke var det premiere på Bakkes nyeste program, «Eventyrlig Oppussing». Her er det nettopp hytter som står i fokus.

 

Programmet, som går hver torsdag på TV3, tar seerne med både til fjells, til sjøs og til skogs.

 

Her forvandles et middelmådig feriested til en perle midt i vill natur. For Bakke er det spesielt å lage et program som tar for seg både vakker natur og interiør.

 

Les om hvordan du forvandler gulnet furu her. 

Halvor Bakke svinger malerkosten i "Eventyrlig oppussing". FOTO: TV3

Blander gammelt og nytt

Premieren i forrige uke, ble sett av 140.000 nordmenn. Da har man ikke tatt med alle de som har logget seg på og sett programmet på nett.

 

- «Eventyrlig oppussing» fikk en god start som vi kan si oss fornøyde med, og vi håper at mange benker seg ned for å se Halvor Bakke og snekkerkumpanene hans pusse opp på Finnskogen neste torsdag, sier pressesjef Line Vee Hanum i MTG TV, til Kampanje.

 

- Jeg synes seertallene er veldig bra, og tror vi når målet om mellom 160-170.000 i hvert program, sier Bakke selv.

 

Forrige uke ble seerne med til en gammel seter i Todalen fra 1770. Familien hadde sterke tradisjoner knyttet til seteren, og her ligger noe av utfordringen for snekkerteamet til Halvor Bakke.

 

- Det er utfordrende å pusse opp noe i en bolig der vi ikke bare kan gjør hva som helst. Vi både utfordrer de som eier stedet på å tenke nytt og annerledes, samtidig som vi skal bevare noe av det som er der. Det er mange lange samtaler i forkant, sier Bakke, som er en av Norges ledende interiøreksperter.

 

Egen kolleksjon

Han slo for alvor igjennom i 2004 da han ble headhuntet til rollen som interiøranker i Homsepatruljen på TV3.

 

Siden da har han etablert som selvstendig interiørdesigner. Han har designet sin egen Signature Collection by Halvor Bakke, og har i dag over 35.000 Instagram-følgere på @hbinterior.

 

I disse dager reiser han land og strand rundt for å holde foredrag for Bohus, sammen med Nesøya-damen Katrine Sørland.

 

Interiørbedriften LAMA, med hovedkontor i på Eiksmarka i Bærum, er en del av «Eventyrlig Oppussing». De har et nært samarbeid med Halvor Bakke.

 

- Jeg har et tett samarbeid med Marianne og Lars Kollerøs i LAMA. Marianne og jeg var nettopp i India for å jobbe med kolleksjonen høst 2016 og vår 2017, forklarer han.

Mye av utstyret og møblene måtte flys inn med helikopter under opptakene til "Eventyrlig oppussing". FOTO: TV3
Halvor Bakke har egen kolleksjon, Halvor Bakke Signature Collection. FOTO: HALVOR BAKKE.NO
Les mer
Annonse

Vi er opptatt av at livet skal være godt å leve. Vi bruker mye tid og penger på å leve godt og tar generelt godt vare på oss selv. Vi er opptatt av bil på bakgrunn av komfort og bruksområdet. Vi sørger for at helsen er god, ved å bruke tid og penger på trening. Hos A-møbler er vi opptatt av at livet skal være godt, også i sengen. I gjennomsnitt tilbringer de fleste av oss 41.000 timer på samme madrass før vi bytter den ut. Det tilsvarer fem år på én og samme madrass. Det betyr

Budstikka (c) 2016. Ansvarlig redaktor: Kjersti Sortland