Publisert 20. januar.2016 av

De er mest kjent for å distribuere Kähler-vaser til norske forbrukere. Nå lanserer Bo Bedre-mennene egendesignede tekstiler.

 

I tre små systuer utenfor New Dehli i India arbeides det på spreng for å få ferdig Drammensgrossisten Bo Bedre AS’ første kolleksjon.  I samarbeid med en norsk tekstildesigner har Stamati Stenseth og Anders Kveseth laget en egen serie med puter og pledd. #FIBER forener deres ellers harde sortiment med myke pledd i ull, viscosefiber, bambus og bomull.

 

- Vi har jobbet med tekstiler noen år gjennom Westport og Design House Stockholm. Siden våre kunder i dag er bevisste på hva de vil ha inn av tekstiler, som det jo etter hvert finnes masse av i markedet, er vår strategi å designe og produsere noe som står i stil til vårt øvrige sortiment, sier daglig leder i Bo Bedre AS, Stamati Stenseth.

 

Salgssuksess for Hammershøi-serviset.

 

Se vårens nyheter Kähler og Hammershøi her.

Høstens kolleksjon av #FIBER. FOTO: JOAKIM S. ENGER

Struktur som gir levende overflater

I november rulles første kolleksjon ut. En liten julekolleksjon for å ta tempen på markedet før det store slippet kommer våren 2016. Mye tyder likevel på at markedet er klart for Drammensgrossistenes nye prosjekt: Under høstens messeuke i Mathallen skrev 100 forhandlere seg opp på kundelisten.

 

- Prosessen har tatt noen år, og det var nødvendig. Vi er dyktige på det kommersielle, men er avhengig av en tekstildesigner for å kvalitetssikre prosessen. Hva som faktisk lar seg gjennomføre i praksis og ikke bare på papiret, sier Stenseth.

 

Lene Bjerre går nye veier.

 

Første kolleksjon er bygget på strukturer og tanken er at overflaten skal oppfattes som levende. Fire ulike puter i ull og filt med syntetisk fyll, kommer i fargene sort, grå, lysegrå, hvit og blek rosa. Et litt mer eksklusivt ullpledd i samme farger, og en bomullsvariant i to gråtoner. Prisene ligger fra 399,- til 999,- i butikk.

 

- For oss er det viktig å skille oss ut på uttrykk og design i forhold til alt det andre som finnes på markedet. Vi ønsker å holde kvalitet på et høyt nivå, samtidig med at prisen blir værende på et anstendig nivå, sier Stenseth.

 

- Og så syns vi det er veldig morsomt å presentere et norskdesignet tekstilkonsept, og ikke bare dansk og svensk som vi selger mest av, kommenterer designkollega Anders Kveseth.

 

Dette hjemmet ser ut som et hotell.

 

Se hvordan Kathrine Sørland innreder.

 

Navnet #FIBER skyldes helt enkelt at de arbeider med tekstil. FOTO: JOAKIM S. ENGER

Kjemperespons i butikkene

- Det er først når de havner i butikkene at dommen faller. Og vi har fått kjemperespons, sier Stamati Stenseth.

 

Ca. 80 forhandlere har tatt inn #FIBER-kolleksjonen. Det er langt over hva de forventet.

 

- Man har lært seg at ting tar tid, og det finns jo en rekke puter på markedet. Vi var ydmyke til om det faktisk var plass til oss også. Men med et godt design, god kvalitet og fin innpakning fikk vi det til å fungere.

 

En ekstra flyfrakt måtte til i desember for å møte den store etterspørselen.

 

I januar kommer ny design og farger. Ullvarianten vil fases ut på grunn av sesong, mens filt- og bomullsproduktene vil få en større rolle i den nye vårkolleksjonen.

 

Få flere design- og interiørnyheter her. 

 

Les flere saker på Botrends forside her.

 

Tips og innspill? Kontakt oss her.

Daglig leder av Bo Bedre AS og nå også designer, Stamati Stenseth. FOTO: JOAKIM S. ENGER
Les mer
Annonse

 Det handler om å bygge på den eksisterende stammen og skape nye og bedre løsninger. – Dette er et miljøvennlig alternativ som gir mange muligheter. Alt vi gjør blir laget på mål og spesialtilpasset ditt kjøkken, forklarer distriktssjef for Asker og Bærum, Bjørn Langli. Norsk Kjøkkenfornying startet sin drift i 2002, og da handlet det primært om å bytte dører. I dag utfører de omfattende forvandling av eksisterende kjøkken. – Det handler om at kundene har andre krav. De f

Budstikka (c) 2016. Ansvarlig redaktor: Kjersti Sortland