Stylizimos personlige kunstprosjekt

Nina Holst lanserer silketrykk-kolleksjon på Oslo Design Fair.

Publisert 28. januar.2016 av

Grunnleggeren av nettportalen Stylizimo.com og én av Norges aller største interiørbloggere , Nina Holst, lanserer denne uken et nytt kunstprosjekt.

 

Under åpningen av Oslo Design Fair viser hun for første gang frem kolleksjonen av silketrykk i samarbeid med illustratør og tegner Mona Stenseth Erlandsen.

 

Navnet på serien er STYLIZIMO by Emmeselle.

 

Les flere saker på Botrends forside her. 

 

Har du tips eller tilbakemelding - send en oss e-post.

Styling og foto av Nina Holst

Personlig om lengsel

 

STYLIZIMO by Emmeselle er tilgjengelige i begrenset opplag på 100 silketrykk. Motivene er personlige for Holst, og visuelt skal bildene fortelle en historie om lengsel. Den er dedikert til de vi har mistet, mens om alltid vil ha en plass i hjertet.

 

Det er åtte motiver som er inspirert av Holsts interiørstil og knyttet opp mot sommerfuglmotiver. Dette har stor symbolverdi for Nina Holst.

 

Etter at mormoren hennes døde, har sommerfugler dukket opp på de mest merkelige steder. På denne måten føler hun fremdeles nærværet av mormor.

 

- Med et så personlig tema må man la den kreative prosessen virkelig komme fra hjertet. Det er her følelsen av det jeg ønsker å formidle ligger, og det å stole 100% på denne har vært en god prosess, forklarer Holst til Botrend og fortsetter:

 

- Det å ha fått muligheten til å jobbe med noe så personlig sammen med en kreativ person som Mona har også vært spennende, og det er fascinerende hvordan noe som har vært tanker i hodet mitt har kommet til live gjennom Mona sine kreative hender. 

 

Få flere interiørnyheter på Botrend her. 

 

Nina Holst håper kunsten vil berøre.

 

- Selv om det er et veldig personlig tema og budskap, så synes jeg kunst skal være noe som rører en følelse hos de som ser det, og da kan man ikke unngå at det kommer fra hjertet og blir personlig. Jeg har et ønske om at denne kunstserien er noe man blir knyttet til, og at man minnes noen man er glad i hver gang man ser den, sier hun.

 

Maskulint design fra Kähler og Anders Arhøj

Styling og foto av Nina Holst.

Spent på reaksjonen

 

Daglig inspirerer gründeren, bloggeren og stylisten fra Drammen tusenvis av følgere via nettstedet Stylizimo.com og bloggen sin med samme navn.

 

- Det er første gang jeg har vært med å produsere noe slikt som dette, så jeg må innrømme jeg er veldig spent på å se hvordan publikum tar imot det. Tilbakemeldingene har vært bra så langt, og det setter jeg veldig pris på, sier Nina Holst til Botrend.

 

Leserne har en god stund fulgt kunstprosjektene til Nina Holst som også vises på egen nettside byninaholst.com.

 

Se vårnyhetene fra Hammershøi og Kähler her. 

Dette hjemmet ser ut som et hotell

Boligstylisten bygde drømmehjemmet på barndomstomten.

ARKITEKTUR
Les mer
Annonse

Vi er opptatt av at livet skal være godt å leve. Vi bruker mye tid og penger på å leve godt og tar generelt godt vare på oss selv. Vi er opptatt av bil på bakgrunn av komfort og bruksområdet. Vi sørger for at helsen er god, ved å bruke tid og penger på trening. Hos A-møbler er vi opptatt av at livet skal være godt, også i sengen. I gjennomsnitt tilbringer de fleste av oss 41.000 timer på samme madrass før vi bytter den ut. Det tilsvarer fem år på én og samme madrass. Det betyr

Budstikka (c) 2016. Ansvarlig redaktor: Kjersti Sortland