Annonse

Dette er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer

 

– Design for Flere, det er det vi vil gi kunden, smiler Anne Kathrine Sandbrekke (50), eier og daglig leder av den hyggelige designbutikken midt i Sandvika.
– Vårt utvalg skal gi varig glede for øyne og hjerter, men også ha en funksjon som gjør at interiøret blir en del av hjemmet, tilføyer Elisabeth Hjertø Høidahl (47), som eier og driver butikken sammen med Anne Kathrine.

 

Den lokale, lille designdrømmen ble til virkelighet for drøyt to år siden. Design for Flere har et svært godt utvalg av designmøbler og småvarer, her finner du kjente designfavoritter, klassiske ikoner og trendy nyheter. Design for Flere fører i hovedsak skandinaviske merkevarer, men ikke bare.
– Vi ønsker også å tilby kunden nye, spennende merkevarer. Litt mindre kjente, men gode supplementer til klassikerne som alle vil ha. Nur og Sej Design er småvarer vi har vært tidlig ute med å tilby kunden, og som vi merker stadig større etterspørsel etter, sier Elisabeth.

 

Blant det innholdsrike sortimentet hos Design for Flere stikker de vakre lampene seg særlig ut. Det er mange av dem, pent eksponert i hele butikken.
Taklamper, vegglamper, gulvlamper og bordlamper, alt i lekkert design. Her finnes noe for enhver smak, å finne én favoritt skal godt la seg gjøre. Du finner flere.

Det viktige og riktige lyset

God belysning i hjemmet er spesielt viktig for oss som bruker mye tid inne. Riktig belysning øker trivselen og bidrar til å skape ulik stemning i rommet.
– Det er mange hensyn å ta når boligen skal belyses. Barn og voksne har forskjellige behov. Hvert enkelt rom krever ulik type belysning og bør tilpasses bruken, forteller Anne Kathrine.

 

– Den vanligste feilen man gjør, er å beregne for få lyspunkter når man planlegger belysning. Mange plasserer lyset for høyt, for eksempel kun downlights i taket. Bruk gulvlamper, bordlamper og vegglamper i tillegg til takbelysning. Ved å plassere lamper i ulike høyder får du variert belysning og en lun atmosfære. Med dimmer på lampene kan man enkelt veksle mellom nytte- og stemningsfunksjon, legger Elisabeth til.

 

En annen viktig ting er å sørge for god generell grunnbelysning med spoter eller downlights. Deretter kan man velge fritt blant mange fine stemningslys, som setter prikken over i’en, og akkurat nå er det spesielt mange fine glasslamper til dette bruk på markedet.

Ja takk!

Jeg vil gjerne melde meg på lysdag.


Velkommen til lysdag 5. november

Har du spørsmål vedrørende belysning, har vi flinke eksperter fra FLOS på besøk denne dagen. Ta gjerne med bilder eller tegninger. Se mer på vår hjemmeside www.designforflere.no


 

Design for Flere

Adresse:
Vestfjordgaten 4, 1338 Sandvika

Telefon: 97 11 15 25

Epost: [email protected]
www.designforflere.no

Åpningstider:
Mandag-Fredag 11.00 -18.00 Lørdag 10.00 - 16.00
Vi er fleksible - ta kontakt for besøk utenom åpningstid.

Publisert 08. november.2016 av

Hver høst lanserer fargekjedene sin  trendfarge for året som kommer.

 

I hovedkvarteret til kokkelaget Flying Culinary Circus på Skøyen lanserte Fargerike denne uken Årets farge for 2017 - rød.

 

- Fargevalget er basert på innsikt fra trendrapporter og interiørmesser, og gjenspeiler tendenser vi ser over hele verden. Men vårt hovedmål har hele tiden vært å finne den norske fargen, sier kreativ leder i Fargerike, Tale O. Henningsen.

 

Jotun lanserte sin farge tidligere i høst under navnene «Nordic Living», «Urban Living» og «Continental Living».  Dagnys Fargestudio har valgt brunt.

Fire nyanser

I fjor var det  rosa som var fargen under lanseringen på Sjøholmen  ved Sandvika i Bærum. Alle rommene i huset var malt i ulike nyanser av rosa.

 

Året før var det oransje som gjaldt, og for 2017 år er det altså fire ulike paletter i rødt.

 

- Fargen sier mye om hvordan forbrukerne ønsker å leve, og nå ser vi en tendens til at folk søker seg mot en livsstil som er ekte, engasjert og fylt av lidenskap, sier Henningsen.

 

Samtidig understreker hun at nordmenn er todelte, at vi både elsker å gå på byen men samtidig er glade i å reise på fjellet.

 

Slik lykkes du med mørke farger

 

Fra paletten Djerk lek. Styling Siv Brenne. Foto: Per Erik Jæger

Skal fortsatt være koselig

 

De fire palettene heter Nostalgisk ro, Djerv lek, Østenfor sol og Urban eleganse.

 

Nostalgisk ro henter inspirasjon fra et enkelt liv på hytta og ro i naturen. Her innreder vi med rutete duker som skaper en form for trygghet, men så kan vi ta inn nye elementer fra designverden.

 

- Trenden er fortsatt  å ha det koselig, sier Henningsen.

 

Nordmenns fokus på å ha det koselig rundt seg, ble lansert under Oslo Design Fair i januar i år. Koselig er et særnorsk ord som ikke lar seg så lett oversette til andre språk, og noe vi oppfattes som å være verdensmestre i.

 

Kreativ leder i Fargerike, Tale O. Henningsen. FOTO: ELIN REFFHAUG CRAIG

Våge mer

Djerv lek-paletten er utadvendt og eksotisk, og gjenspeiler at nordmenn elsker å oppleve nye ting.  

 

- Her kan vi våge litt mer - det er lov å være leken. Dette er fargene som deg som ikke er redd for oppmerksomhet, sier Henningsen.

 

Fargeekspert Birgit Ekrheim inspireres av Sør-Europa

 

Nostalgisk ro henter inspirasjon fra det enkle liv på hytta. Stylist Christine Hærra Foto: Sveinung Bråthen

 

Tredje palett, Østenfor sol, har videreført elementer fra fargen i 2016, rosa. Her er det mystikk og eventyr fra Tusen og en natt.

 

Nyansene blir en motreaksjon mot alt det raske som skjer i livene våre hele tiden. Her er det meditasjon og det å finne mental ro som står i fokus, ifølge Henningsen.

 

Slik får du ny sofa med enkle grep

Trendy spiller mindre rolle

- Og det er ikke viktig om interiøret er trendy eller riktig, bare det passer for deg. Bøker får for eksempel større betydning i interiøret, sier Fargerikes kreative leder.

 

Siste palett er Urban eleganse, som gjenspeiler det sømløse livet vi ønsker oss og som vi har fått kjennskap til gjennom reiser. Der hotellet har myke gulvtepper og gardiner fra gulv til tak i dype, elegante farger.

 

- Husk – du er i førersetet for hvordan du bruker fargene, sier Henningsen.

Fra paletten Urban Eleganse. Styling: Siv Brenne Foto: Per Erik Jæger
Rødt har mange nyanser og det er fortsatt koselig som gjelder. Styling: Siv Brenne Foto: Per Erik Jæger

Perfekte kulisser

Mange stylister og fargeeksperter mener nordmenn bare må våge mer i interiøret.

 

- Det er mye enklere å skape et koselig og lunt rom med mørke farger enn med helt lyse, sier Gro Welle-Watne hos Tapethuset.

 

Lone Bjørslev Kisbye hos Flügger mener at en mørk veggfarge er den perfekte kulissen.

 

 – De mørke fargene binder rommet sammen og setter møblene og interiørelementene våre i en scene. Mørke farger er en slags kulisse for den øvrige innredningen, sier hun.

 

Les mer på Botrends forside

 

Tips oss gjerne her, og følg oss på Facebook og Instagram på @botrend.no

Bøker blir mer fremtredende i interiøret. Styling Christine Hærra. Foto: Sveinung Bråthen
Seng inspirert av Østenfor sol-paletten. FOTO: ELIN REFFHAUG CRAIG
Fargerikes lansering hos Flying Culinary Circus. FOTO: ELIN REFFHAUG CRAIG
Styling Christine Hærra. Foto: Elin Reffhaug Craig
Les mer

Hytter vi digger på Instagram

Disse fjellhyttene gir oss inspirasjon.

Publisert 20. oktober.2016 av Elin Reffhaug Craig

Instagram er en stadig kilde til inspirasjon på interiørfronten. Nå som vinteren er her, titter vi stadig innom ulike hashtags for å få hytteinspirasjon. Her er noen utvalgte som vi liker, men sosiale medier byr som kjent på et hav av ulike stiler. Hyttene du ser her befinner seg blant annet på Hafjell, Beitostølen, Rauland. Her kan du lese flere interiørsaker på Botrend 

Les mer

Slik skapes gode rom

Bo Naturlig gir deg råd til en enkel make-over.

Publisert 20. oktober.2016 av Tina Leqvamb Steensen

Det er noe med sesongskifter, og nå nærmer det seg jul.  Nå luner vi hjemmene våre med  gardiner  som henges opp, det fyres i peisen og endelig er det tid for levende lys igjen.  Bo Naturlig blogger fast for Botrend - besøk bloggen her  

Les mer

Det danske møbelselskapet Sofacompany har på kort tid etablert seg som en suksess i Norge. Firmaet satser, og har skapt sin suksess, på egen nettbutikk der de lover lekker design til konkurransedyktige priser, levert direkte på døren. 

Budstikka (c) 2016. Ansvarlig redaktor: Kjersti Sortland