Annonse

Dette er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer

 

Når man først har tatt avgjørelsen om å selge, er man ofte ferdig med boligen. Men siste innsats er avgjørende for et godt salg. Ofte kan små detaljer utgjøre den store forskjellen. Med litt investering i maling, noe egeninnsats og nytt interiør kan boligen fremstå som ny.

Proaktiv gir alle sine kunder interiørveiledning og tilbyr i tillegg styling før boligen skal selges.

 

Når du skal selge boligen din, vil du at den fremstå som den beste utgaven av seg selv. Et visuelt, godt møblert hjem har mye å si for kjøperens evne til å se potensiale. Proaktivs egen interiørstylist, Anine von Krogh kan hjelpe deg med å se muligheter. Hver bolig er unik, med et unikt potensial. Det er derfor viktig å velge interiør som komplementerer boligens beste trekk.

Når man styler boligen til bilder og visning, legger man mye jobb i å få gode, representative bilder. Ofte rydder man boligen for godt. Ved å fjerne tingene som gjør hjemmet personlig, fjerner du også atmosfæren. Anines gode råd er å bruke nok interiør og å tenke på produktplassering. Det skal se ut som et hjem, med farger, ting og møbler et hjem inneholder.

Fordi hver enkelt bolig fortjener et personlig utrykk, ser ingen av Proaktivs boliger like ut. Kontakt oss for å få vite mer interiørveileding og boligstyling.

Proaktiv

Adresse: Knud Askers vei 5, 1383 Asker
Telefon: 47 68 44 00
Epost: [email protected]
www.proaktiv.no

 

Villa von Krogh

Adresse: Torvveien 5,  1383 Asker
Telefon: 97 55 44 42
Epost: [email protected]
www.villavonkrogh.com

Publisert 21. desember.2016 av

August 2015 møtte vi industridesigner Hans-Christian Bauer fra Slemmestad. Hans andre kolleksjon for den danske designgiganten skulle slippes, og forventningene var til å ta og føle på.

 

Nå, over ett år senere, er det en suksessrik og etablert designer som møter oss i København. Han kan puste lettet ut. På kun to år har Hammershøi nå etablert seg som selskapets bestselgende serie.

 

- Det er den store drømmen for en designer. At det du lager blir likt av så mange, og på så kort tid. Det er veldig gøy, sier Hans-Christian.

 

Han har inntatt sofaen på ærverdige Hotel d’Angleterre i København. Ved siden av sitter en av hans største fans, moren Astri Marie Helmersmo Bauer som er på besøk. Hun som bedriver lobbyvirksomhet hjemme på Sandvika Storsenter.   

 

- Det er ikke så mange som er klar over at han er norsk. Jeg syns det er morsomt å fortelle hvem han er, og at han er fra Slemmestad, sier Astri Marie med et smil.

 

- Jeg er jo stolt!

 

Spart opp til å hente i barnehagen

Den unge designeren har alltid vært ambisiøs og målrettet, ifølge moren. Da han valgte tegning, form og farge på videregående ble hun likevel overrasket. Det var nemlig andre ting som interesserte han mer under oppveksten.

 

Men kunst- og designinteressen skjøt fart og brakte han til prestisjetunge Arkitektskolen, KADK, i København. Etter et internship endte han opp som produktutvikler hos Kähler, og det var der han utviklet ideen som skulle bli en salgsuksess.

 

Fra lanseringen i mathallen august 2015. FOTO: JOAKIM S. ENGER
Vasene er populære og i høst kom den også i plommefarge. FOTO: KÄHLER

De to siste årene har designmerket Kähler toppet listene over de tre mest solgte merker her til lands. Mer enn hver fjerde kvinne over 18 år eier nå ett eller flere Kähler-produkter, ifølge selskapet. Mange av dem har valgt det rillebesatte porselet som nå selges i mer enn 20 land verden over.

 

- De første to årene mens jeg jobbet med serien tjente jeg nesten ingenting. Nå går det godt, men jeg må også sørge for at tjener penger i fremtiden, sier Hans-Christian som nå har flere jern i ilden ved siden av å videreutvikle Hammershøi-serien.

 

- Men jeg har spart opp nok tid slik at jeg i dag kan hente i barnehagen istedenfor å sitte på kontoret til langt på natt.

 

Les også: Her holder de liv i gamle håndverkstradisjoner

 

Møbeldesigner neste

Hammershøi-serien rommer i dag 43 ulike produkter, og mer vil komme, bekrefter Hans-Christian Bauer. Men nå er det en annen retning som tar stadig mer av tiden hans; Møbeldesign.

 

I ”Skud på Stammen” stiller han nå ut sin første prototype. For tiende år på rad arrangeres utstillingen som er et samarbeid mellom annerkjente designere og møbelsnekker-studenter fra Next-Utdannelse i København.

 

- Vi tegner og de bygger. Det er et samarbeid som er veldig gøy og nyttig for begge parter. De får trening og vi får mulighet til å lage en rimeligere prototype, forteller Hans-Christian Bauer.

 

Hans-Christian går nå nye veier som møbeldesigner. FOTO: ANDERS PETERSEN CRAFT

Les også: Sjekk designstudentenes lekre spisebord

 

Utstillingen står hos A. Petersen Collection & Craft i København frem til 18. desember, og viser fremtidens danske møbeldesign. Etter endt utstilling vil enkelte møbler auskjoneres bort hos anerkjente Bruun Rasmussen. Inntekten skal gå til flere workshops, og selv planlegger Hans-Christian en egen utstilling til våren.

 

- Vanligvis har jeg en konkret produsent i tankene når jeg designer, men det har jeg ikke nå. Jeg ønsker bare å gjøre folk oppmerksomme på at jeg har en bredde – at jeg også kan være møbeldesigner.

 

Les mer om møbler og interiør her

 

Hans-Christian sammen med møbelsnekker Giovanni Acerbis som har laget stolen som stilles ut på "Skud på Stammen". FOTO: ANDERS PETERSEN CRAFT

Inspireres av brukernes Instagram

Hans-Christian og hans danske samboer har valgt å holde hus i København på grunn av jobbmulighetene. Her er sjansen større til å jobbe med produsenter som satser slik Kähler gjorde da de lanserte Hammershøi for første gang i januar 2015.

 

- Jeg tror det var en kombinasjon av flere ting som gjorde det til en suksess. Vi traff noe i tiden, og Kähler turte å satse med en gang. Men at også butikkene hadde tro på produktet har mye å si. At de tar inn et servise som også folk har mulighet til å kjøpe i fremtiden.

 

For kjøpe, det gjør folk. Og til Hans-Christians store glede tar de også bilder av det og legger det ut på Instagram slik at han kan se det. Nå klarer han ikke lenger å like alt som er.

 

- Jeg blir kjempeinspirert av det! Det er veldig hyggelig å se at folk bruker tingene mine.

 

Les mer på Botrends forside

 

Tips oss gjerne her, og følg oss på Facebook og Instagram på @botrend.no

Nytt i høst er blant annet platten med flere bruksområder. FOTO: KÄHLER
Hammershøi er et komplett servise med alt fra bestikk til tallerken og tilbehør. FOTO: KÄHLER
Les mer

4 av 10 skal pusse opp i 2017

Nordmenn elsker fremdeles oppussing.

Publisert 21. oktober.2016 av Mari Andersen Rosenberg/Ifi

Nesten 1 million husstander oppgir at de planlegger å  pusse opp  boligen innvendig eller utvendig det kommende året, ifølge tall fra Prognosesenteret. Vi vet at nordmenn elsker å pusse opp. Og 2017 blir intet unntak. Mer enn 4 av 10 går med konkrete planer om å pusse opp egen bolig i løpet av året som kommer. 26 prosent oppgir at de vil gjennomføre innvendige oppussingsarbeider, mens 15 prosent svarer at de skal pusse opp boligen utvendig. – Det er aldersgruppen 30-39 år og 40-5

Les mer

Trivsel. Det er ordet som står igjen etter at IFIs Trendforum har diskutert tendensene i interiørmoten anno 2018.

Les mer

Vennepar bygde sammen

En fryktelig dårlig idé, mente venner og familie.

Publisert 21. oktober.2016 av Bettine Nicotra

Carl Hansson (42) og Jennie-Ann Hansson (41) har satt seg ned på de hvite Eames-stolene på kjøkkenet. To industrielle lamper henger over dem. På andre siden av bordet sitter Jørgen Bøhle Bakke (42) og Inger Charlotte Sundt (43). – Hva sa familie og venner da dere fant ut at dere skulle bygge sammen? – De sa at det var en fryktelig dårlig idé. De sa det ... Dere burde ikke gjøre det, sier Carl. Les mer på Botrends forside her. 

Budstikka (c) 2016. Ansvarlig redaktor: Kjersti Sortland