«Hamptons» i Asker er solgt

Publisert
25. november 2016

Eiendom til 30 mill. solgt i rekordfart.

Strandeiendommen på Syverstadkollen i Asker som ble annonsert som «et lite stykke Hamptons i Asker» er nå solgt – og det i rekordfart, ifølge megler.
 
– Vi solgte huset rekordfort i denne prisklassen, sier daglig leder i Eie Asker, Petter Mamen-Lund, som stod bak salget sammen med kollega Kine Sætre.
 
Strandeiendommen hadde en prisantydning på 30 millioner kroner og er en av dyreste eiendommene som har blitt solgt i Asker den siste tiden. Eiendommen har både egen strandlinje, dypvannsbrygge, 1,6 mål eiet tomt og et bruttoareal på 500 kvm. Det var det mange som var interesserte i.
 
– Vi hadde utrolig mye interesse på huset. Etter salget sitter vi igjen med en del interessenter som søker tilsvarende eiendommer. Det ser ut til å være stor interesse for strandeiendommer med høy standard, sier Mamen-Lund.
 
Få flere eiendomsnyheter her

Annonse

Rekordår for dyre boliger

Tidligere denne uken skrev Dagens Næringsliv at 2016 blir et rekordår for dyre boliger. Så langt i år er det tinglyst 13 boliger over 40 millioner kroner, og aldri tidligere har det vært omsatt like mange dyre boliger i løpet av et år.
 
Det er først og fremst hovedstaden med områdene Gimle og Bygdøy som kan skilte med de høyeste salgsprisene, men også Nesøya i Asker har bidratt til statistikken. Du kan lese mer om dette her.
 
Men det er ikke bare dyre eneboliger som går unna i dagens boligmarked, også hytter på fjellet selges for stadig større summer. Et nytt og eksklusivt leilighetsprosjekt på Finse ble nylig lagt ut for salg. I løpet av de første ti dagene ble 15 av 22 leiligheter revet vekk til tross for priser opp mot 8,9 millioner kroner per leilighet.
 
Kommersiell tjeneste: Se hvilke boliger som er til salgs
 

Populær i sosiale medier

Mange dyre eiendommer selges gjerne «off market», det vil si uten annonsering, men ved at meglere henvender seg til interessenter. På Nesbru ble det imidlertid satset tungt på profilering av luksuseiendommen.
 
Boligannonsen gikk som en farsott i sosiale medier og passerte til slutt 85.000 visninger. Suksessoppskriften var en bred markedsføring, utstrakt bruk av droneføring og formidling av «gode følelser» på nettet, ifølge meglerne.
 
Les også: Nå er denne historiske villaen til salgs
 
– Vi gjorde en digitalannonseringsjobb som traff veldig godt. Det var ulike annonsetyper og personlig målstyring. Resultatet kom etter jobbing med kunder og kundeliste. Noen hadde vi allerede i skuffen, mens nye kom til etter annonseringen, sier Petter Mamen-Lund.
 
Det ble kun avholdt privat visninger, noen var også innom huset flere ganger. Hvem som til slutt endte opp som kjøper av strandeiendommen er ukjent, men prosessen skal ha vært «fin», ifølge Eie-megleren som heller ikke kan kommentere endelig salgspris.
 
Les flere saker på Botrends forside.
 
Kontakt oss her, og følg oss på Facebook og Instagram under Botrend.no