– Nordmenn tenker kvalitet fremfor pris

Publisert
29. oktober 2015

Markedssjef i Hübsch mener merkevaren står sterkt i Norge.

 
– For nordmenn betyr kvalitet mer en pris, sier markedssjef i det danske merket Hübsch, Daniel Henriksen til Botrend.
 
Les flere saker på Botrend.no her.
 
Det danske merket er godt etablert i Norge, og har vært på markedet i mange år.
 
Det er en favoritt blant interiørbloggere og tilhengere av den nordiske stilen, som også sverger til andre danske merker som for eksempel Hay og House Doctor.
 
Les også om AC Design som designer kopper med humor. 

Kvalitetsbevisste

 
Odd Gisholt fra Nesøya, fagansvarlig for varehandel ved BI, sier seg tildels enig med markedssjefen i Hübsch. 
 
– Når det gjelder møbler, da er vi i tendensen kvalitetsbevisste. Folk vil gjerne ha kvalitet, men er også opptatt av å gjøre en god handel, for eksempel å få rabatt, sier han til Botrend. 
 
Gisholt viser til at vi nordmenn gjør mye research før vi handler. 
 
– Noen aktører finner nisjer, som for eksempel Hødnebø. Da er kvalitet viktigere enn pris, eller sagt på denne måten – for Hødnebø-kvalitet er man villig til å betale en høy pris, sier Gisholt. 
 
 

To kolleksjoner

Hvert år tilbyr Hübsch to kolleksjoner, på begynnelsen av året kommer «Tendenser» og i august hvert år introduserer de «Occasions».
 
Les om utstillingen der norske designere gjør seg bemerket i London. 
 
– For få år siden var det vanskelige å få nordmenn med på dansk design, men nå har det kommet for fullt, sier Henriksen.
 
– Nordmenn har lenge vært glade i det trygge, legger han til.
 
Les flere saker fra Botrend her. 

Ubehandlet tre

Botrend møtte markedssjef Daniel Henriksen på innkjøpsmessen Maison & Objet i Paris i september.
 
Messen rett utenfor den franske hovedstaden, er ett av høstens høydepunkt for svært mange norske interiørbutikker. Danskene er blant de best representerte, og Hübsch har vært her fem år på rad.
 
Som flere andre, påpeker markedsjefen at det er naturlige materialer som preger høstens kolleksjon. 
 
– Her er det ubehandlet edeltre som står i fokus, tendensene nå er at alt skal være så ubehandlet som mulig, sier Henriksen.